Evankeliumi tuo toivoa koronakriisin keskelle

18.3.2020

Suomen Evankelinen Allianssi (SEA) kehottaa maamme kristittyjä välittämään ympärilleen evankeliumin toivoa nyt, kun ihmiset ovat huolissaan ja peloissaan koronaviruksen takia. Suomalaisilla on nyt myös enemmän aikaa hiljentyä ja miettiä elämän tärkeimpiä kysymyksiä, koska monet tilaisuudet ja harrastusmahdollisuudet on peruttu ja kalenterit ovat tyhjentyneet.

SEA suosittelee jokaiselle kristitylle:

1. Koska sinulla on lähiviikkoina todennäköisesti enemmän aikaa kotona, lue paljon Raamattua. Etsi Jumalan lupauksia ja rohkaisua, jotta Hänen rakkautensa saa voittaa pelot, huolet ja hysterian. Luota kaikessa yksin Jumalaan.

2. Vietä aikaa rukouksessa maailmanlaajuisen tilanteen, koronatartunnan saaneiden, terveydenhoitohenkilökunnan ja päättäjien puolesta päivittäin esim. klo 7 ja 19. Rukoile, että ihmiset kääntyvät Jumalan puoleen ja että saat itse välittää evankeliumia rohkeasti tuntemillesi ihmisille.

3. Kerro toivon sanomaa Jeesuksesta läheisillesi, ystävillesi ja naapureillesi. Nyt siihen on otollinen hetki. Jos et ole kotikaranteenissa ja tapaat joka tapauksessa ihmisiä kahden kesken tai pienissä ryhmissä, terveenä ja hygienia huomioiden, kohtaa heidät tärkeimmän sanoman kanssa.

4. Kotona ollessasi soittele sukulaisillesi ja tutuillesi. Kysy ja kuuntele ihmisten huolia koronaan liittyen, ja kerro heille oman elämäsi esimerkein, minkä turvan ja luottamuksen Jeesus antaa sinulle. Tarjoa rukousta heidän puolestaan.

5. Jaa sosiaalisessa mediassa linkkejä seurakuntien nettitilaisuuksiin ja hengellisille sivuille, jotta ilosanomaa ja lohdutusta etsivän on helppo löytää ne. Nyt ihmisillä on avoimuutta ja aikaa kuunnella ja lukea Jumalan sanaa.

6. Jos olet terve, auta riskiryhmiin kuuluvia naapureitasi ja käy esimerkiksi ruokaostoksilla heidän puolestaan.

7. Noudata viranomaisten määräyksiä ja auta viruksen torjunnassa vastuullisella toiminnalla.

Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja tahtoo, että kaikki pelastuisivat (1. Tim. 2:4).

Hän kääntää myös pahan koronapandemian palvelemaan ikuista hyväänsä, mutta on meidän kristittyjen tehtävä kertoa evankeliumi ihmisille (Matt. 28:18–20).

Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan meidän tulee rakkaudella ja Hänen voimallaan todistaa rohkeasti Herrastamme (2. Tim. 1:7–8).

Hän varjelee meidät kaikelta pahalta ja suojelee koko elämämme (Ps. 121).

Suomen Evankelinen Allianssi on kristittyjen yhteysverkosto, jossa suomalaiset kirkkokunnat, seurakunnat ja järjestöt vapaista suunnista luterilaisiin vahvistavat kristittyjen yhteyttä, edistävät lähetyskäskyä ja toimivat yhteisenä äänenä.

Kansanlähetys on Suomen Evankelisen Allianssin jäsen.

SuomenEA.fi

Tue työtämme

Voit lahjoittaa alla olevan painikkeen kautta tai tilisiirrolla sivun alareunassa annetuin tilitiedoin viitteellä 89005. Tukesi käytetään työn suurimpaan tarpeeseen. Kiitos lahjastasi. Jumalan siunausta sinulle.

Lahjoita

Share This